« blogin etusivulle

Sector Alarm kaksi vuotta Suomessa – ”Olemme saaneet paljon hyvää aikaan”

13.6.2018  /  Ajankohtaista

Freddy Markelin

”Perusarvoihimme kuuluu asiakaskeskeisyys ja se näkyy kaikissa kohtaamisissa ja tekemisissä joka päivä”, sanoo toimitusjohtaja Fredrik Markelin. Kahden vuoden aikana Sector Alarm on turvannut monta suomalaista kotia ja yritystä ja kasvanut maan toiseksi suurimmaksi alallaan.

Norjasta Ruotsin ja Irlannin kautta Suomeen, Espanjaan ja edelleen Ranskaan – Sector Alarm suojaa yhä useampia koteja ympäri Euroopan ja on alan toiseksi suurin yritys sekä Suomessa että koko Euroopassa. Suomessa Sector Alarm aloitti vuoden 2016 kesän korvilla.

- Meillä on vahva tausta Pohjoismaissa, joten oli luontevaa, että yritys laajentui Suomeen, jossa toimintakulttuuri on hyvin samanlainen. Iso ero Norjaan ja Ruotsiin verrattuna on kuitenkin siinä, ettei kodin hälytyspalveluita ole tunnettu tai käytetty Suomessa vielä läheskään yhtä paljon. Jo näiden kahden vuoden aikana palvelu on kuitenkin tullut paljon tunnetummaksi, kertoo Suomen Sector Alarmin toimitusjohtaja Fredrik Markelin.

Ensimmäiset asiakkaat Suomessa saatiin yrityskauppojen myötä, kun perinteikkäiden G4S:n ja Turvatiimin kotitalous- ja pk-yritysasiakkaat siirtyivät Sector Alarmin asiakkaiksi. Samaan aikaan oma, tuore myyntiorganisaatio lähti tavoittelemaan uusia asiakkaita ja yritys ampaisi vahvaan kasvuun.

- Toiminta Suomessa sai hallitun startin. Heti aluksi saimme rakennettua vahvan ammattilaisorganisaation Suomeen. Siitä oli hyvä lähteä eteenpäin. Kun olemme toimineet muissa maissa hyviksi havaittujen mallien mukaan, sopivasti Suomeen soveltaen, olemme saaneet paljon hyvää aikaan, Markelin kertoo.

Tyytyväiset asiakkaat ja tyytyväinen henkilöstö

- Koko Sector Alarmin liiketoimintamalli perustuu siihen, että meillä on pitkät asiakassuhteet ja tyytyväiset asiakkaat. Perusarvoihimme kuuluu asiakaskeskeisyys ja se näkyy kaikissa kohtaamisissa ja tekemisissä joka päivä. Mittaamme asiakastyytyväisyyttä jatkuvasti ja jos aihetta on, reagoimme nopeasti palautteeseen. Olemme saaneet hienoja tuloksia kaikilla asiakastyytyväisyyden mittareilla ja haluamme tehdä hyvää työtä myös jatkossa, painottaa Fredrik Markelin. 

Myös henkilöstön tyytyväisyys on jatkuvassa seurannassa. Viimeisin henkilöstökysely antoi yritykselle huipputulokset.

- Henkilöstö on yrityksen strategian kulmakiviä. Meille on tärkeää, että Sector Alarmilla on töissä motivoituneita ihmisiä, jotka jakavat samat arvot ja haluavat toimia oikealla tavalla asiakkaan parhaaksi. Meillä panostetaan henkilöstöön ja koulutukseen. On todella arvokasta, että meillä on tyytyväinen henkilöstö, joka on valmis kehittämään osaamistaan, Markelin kiittää.

Kahden ensimmäisen vuoden anti on vahvasti positiivinen.

- Vastakaiku markkinoilla on ylittänyt kaikki odotukset. Ihmiset ovat kiinnostuneita palvelustamme ja se on näkynyt asiakasmäärän voimakkaassa kasvussa. Meillä on ollut lentävä lähtö, mutta keskeistä meille on pitkäjänteinen tapa toimia. Tavoitteemme on, että mahdollisimman moni suomalainen koti on turvattu, sanoo Fredrik Markelin.

Tutustu Sector Alarmin palveluihin